Wednesday, 23 November 2011

like mom like daughter....my daughter (nur batrisya)

KINI EISYA BERUMUR 3TAHUN....

WKTU EISYA UMO 7BULAN HIK3

Anak aku yang paling aku sayang <3 <3
nur batrisya ibu sayang adik sangat2 
ibu janji xkan tinggalkan adk kat orang lain lagi..
...ibu syg adk...

Tuesday, 15 November 2011

UNTUK AWAK

Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...


Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!


Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...


Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...

Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...


Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...
Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…


Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…


Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...


Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...


Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...


Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...


Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????


Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...
Dan...


Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...
NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

Thursday, 13 October 2011


MENARIK UNTUK LELAKI TAHU... NEVER MAKE WOMEN CRY... :)

Wahai Tuhan, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
Ku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”

Sunday, 9 October 2011

Bf : Kita main satu game nak tak ? 
Gf : Game apa ?
 Bf : Mcam ni , esok awak tak paya contact saya . Mksudnya tak paya text call or apa apa yng berkaitan lah . Saya pun buat mcam tuu dkat awak okay ? Kita tgok spea menang .
 Gf : Okay ! ... 
Esoknya , si Gf terpksa lah than rindu dkat Bf . Mengenangkan yng ni satu permintaan , si Gf cuba kuatkan hati . Keesokkan harinya , si Gf call si Bf . Tapi tak dijwab . So si Gf pegi dkat ruma Bf dia . Di luar ruma ,rmai orng . Dia mula rasa pelik then trus msok ke ruma . Sekujur tubuh terbaring kaku di tnga ruma . Dan tubuh tuu adalah jasad si Bf yng dah meninggal . Mak si Bf pun bagi surat dkat GF . Surat yng bertulis : Sayang , smlam awak dpat hdup sehari tnpa saya . Saya pasti esok dan seterusnya pasti awak dpat hdup bhagia tnpa saya . Love you

Friday, 30 September 2011

Al-Fatihah buat Allahyarham adik Iqbal Fahreen. Sebuah kisah benar menyayat hati yang melambangkan kasih sayang seorang ibu kepada anaknya

Mak pandang jenazah abang yang terbaring kaku. Walaupun muka sembap, perut membusung, namun mak nampak ketenangan pada wajah abang.

Mak ambil pisau. Mak potong baju-T yang tersarung pada tubuh abang, baju terkahir yang abang pakai, Mak terpaksa potong kerana kerana baju itu tidak muat untuk melalui perut abang yang 'buncit'.


Tapi, mak akan simpan baju itu. Mak tak cuci, sesekali boleh mak cium baju itu, sekadar pengubat rindu di hati. Kemudian abah kendong tubuh abang ke pangkin yang telah disediakan. Lalu abah dan mak mendikan jenazah abang. Hanya kami berdua. Mak tak mahu orang lain. Biar tangan abah dan mak yang menjiruskanair buat kali terakhir pada tubuh kecil abang.

Mak nampak anak mata abah, berkaca-kaca, setitis dua air matanya tumpah, mengalir di pipi, tapi cepat-cepat abah sapu dengan lengan sasanya.

"Bang, jangan menangis. Kita selesaikan hingga ke titisan terkahir," begitulah kata mak pada abah.

Setelah abang dimandikan, mak bantu abah kapankan jenazah abang. Pun hanya kami berdua juga. biar tangan kami saja yang memakai dan membalutkan kain terakhir pada tubuh abang.

"Kakak, jangan menangis. tak baik buat abang macam tu!"

Itu pesan mak semasa kakak-kakak mahu mengucup dahi abang buat kali terakhir. Abah pula selepas mengucup dahi abang, cepat-cepat abah menjauh memalingkan muka.

Mak nampak air mata abah berjuntaian membasahi pipi. Dan buat kali terakhir itu juga, mak usap dahi abang. Mak senyum, lantas kucup dahi abang.

Mak bisikkan: "Abang tunggu mak di syurga ya!"

Akhirnya, wajah abang 'ditutup'. Kami sembahyangkan abang buat kali terakhir. Ramai betul jemaah yang turut serta. Setelah itu, kami bawa abang ke tanah perkuburan.

Abah masuk ke dalam liang lahad untuk menyambut jenazah abang. Alhamdulillah, semua kerja dipermudahkan. Abang sudah selamat di sana.

Bertubi-tubi mak terima ucapan takziah daripada tetamu yang datang. Abang nak tahu, ada satu soalan yang mereka tanyakan pada mak.

Soalan itu asyik terngiang-ngiang di telinga mak. Tanya mereka: "Kakak uruskan jenazah anak kandung sendiri, tapi setitis air mata tak jatuh ke pipi? Kenapa kakak tidak menangis?" Itulah soalan mereka.

Mereka hairan kenapa mak tidak menangis, sebaliknya bibir mak tidak lekang dengan senyuman. Kenapa mak masih mampu tersenyum di saat memangku sekujur tubuh yang pernah berada dalam rahim mak dulu? Empat tahun dua bulan mak membesarkan Abang. Mak selak helaian demi helaian paparan kertas dalam diari yang sedikit usang itu. Aduh! Banyak sungguh memori yang tercatat di dalamnya. Membacanya bagaikan meruntun jiwa mak kembali mengenangkan perjalanan derita Abang sejak lahir hingga menghembuskan nafas terakhir. Mata mak terpaku pada catatan peristiwa lebih kurang tiga bulan sebelum Abang pergi. Mak rasa, di sinilah terkandung jawapan yang mak cari-cari. Jawapan untuk soalan yang mereka tanya kenapa mak tidak menangis?

Mak akan bacakan sedikit rentetan diari ini supaya mereka tahu kenapa mak tidak menangis, sayang.

Januari 2011- Perut Abang semakin membusung kerana hati membengkak. kata doktor, semua organ dalaman Abang sudah rosak, sudah 'reput'. Tidak boleh diselamatkan lagi. Tidak mengapa. Hati mak berkata, cukuplah! Tidak akan ada lagi pembedahan untuk Abang.

26 Februari 2011- Hari ini ulang tahun ke-4 abang. Dua hari sebelum itu, mak tanya, abang nak kek apa? Abang jawab, nak kek lori sampah! Hah Hah.. Tergelak mak. Abang suka sangat melihat lori sampah yang lalu setiap pagi depan rumah. Sebab itu abang nak kek bentuk lori sampah, Puas mak dan abah melilau sekitar Kuala Lumpur , tetapi tak jumpa kek macam tu. Tak ada yang sanggup buat kek macam yang Abang minta. Mak kecewa! Selama ini, mak tunaikan apa saja permintaan Abang, tapi kali ini mak gagal. Mak belikan kek coklat strawberi sebagai pengganti. Dengan perut membusung, dada berombak kerana sukar bernafas, Abang masih tersenyum dan nampak ceria melayan rakan-rakan yang datang, sama-sama menyanyikan lagu hari jadi abang. Dan ketika itu, hati mak sudah terdetik, mungkin ini hari jadi abang yang terakhir.



7 Mac 2011- Keadaan abang semakin kritikal. Perut abang semakin membesar. Abang tidak mampu untuk bergerak dan lebih banyak terbaring serta asyik sesak nafas. Mak semakin tidak tahan melihatkan keadaan Abang sebegini rupa. Mak bawa Abang ke IJN, rumah 'kedua' abang sepanjang tempoh hayat Abang. Kata doktor, tiada apa yang boleh dilakukan lagi. Abang hanya menanti waktu. mak angguk perlahan-lahan. Mak redha dengan ketentuan ilahi. Dalam hati mak juga terdetik, masa Abang sudah tidak lama lagi. Para ibu di wad tersebut asyik bertanya pada mak, macam mana dengan keadaan Abang? Mak cuma mampu untuk jawab, "InsyaAllah, Abang akan sihat!" Mak terpaksa cakap begitu pada mereka, sebab mak tidak mahu mereka semua lemah semangat jika mereka tahu Abang sudah tiada harapan lagi. Mereka pun sedang bertarung dengan ujian Allah apabila anak-anak yang dikasihi ditimpa penyakit. jadi biarlah jawapan yang mak beri itu kedengaran manis pada telinga mereka. Pahitnya, biarlah mak sendiri yang telan.

13 Mac 2011- Hari ini merupakan hari Ahad. Mak pinta kebenaran doktor untuk bawa Abang pulang kerumah . Doktor izinkan. Biarlah Abang habiskan waktu-waktu terakhir bersama keluarga. Dan disaat-saat akhir ini, mak mahu tunaikan apa saja permintaan Abang. Di rumah, setiap hari mak akan tanya, "Abang nak apa harini?"

Mak masih ingat pada suatu pagi, abang menjawab, "Mak, Abang nak naik kereta bomba!"

Mak termenung dengar permintaan Abang. Bila abah pulang ke rumah, terus mak ajak abah keluar. Abah tanya pergi mana?

Mak jawab, "Balai bomba!"

Sampai di situ, mak meminta izin daripada pegawai bomba. Mak kata padanya, Abang teringin sangat nak merasa naik ke dalam trak bomba. Pegawai itu cuma garu-garu kepala, kemudiannya menggeleng-gelengkan kepala. Belum sempat pegawai bomba itu menjawab, lantas mak tarik baju Abang ke paras dada.

Separuh berbisik, mak beritahu pegawai itu, "Encik, ini anak bongsu saya dan hanya menanti masa untuk 'pergi'! Benarkan saya tunaikan impian terakhirnya ini!" Bila lihat perut Abang yang buncit dan dada dipenuhi kesan parut dan jahitan, pegawai itu tidak tunggu lama. Terus dicapainya kunci, dibuka pintu salah satu trak bomba itu. Lantas dia terus dukung Abang dan letakkan Abang ke atas tempat duduk bahagian pemandu. Abang nampak gembira sangat biarpun cuma 15 minit abang di dalam trak itu. Tetapi Abang tidak perasan, ketika itu mak palingkan muka selama lima saat. Sekadar mahu mengelap titisan air mata yang mula bertakung.

Hari lain, mak tanya lagi pada abang, "Abang nak apa?"

Abang pun jawab: "Abang nak naik lori sampah!" Mak dukung Abang, tunggu depan rumah. Bila lori sampah lalu pagi itu menjalankan rutinnya mengutip sampah, Mak tahan lori itu.

"Encik, anak saya teringin naik lori ni. Boleh izinkan sebentar?" Pekerja itu tertawa mendengar kata-kata mak. Kemudian, mak angkat baju Abang dan beritahu perkara sama. Terus berubah mimik wajah mereka. Segera mereka angkat Abang, letakkan di tempat duduk pemandu. Ada antara pekerja itu yang memalingkan muka, tak sangup untuk melihat Abang lama-lama. Sedih agaknya. Begitulah seterusnya. Setiap hari, mak akan tanya pertanyaan yang sama. Kalau Abang nak tengok gajah, mak akan bawa Abang pergi zoo. Walaupun abang tak larat jalan, tak apa.

Mak dan abah tidak kisah, kami silih berganti dukung Abang. Abang pinta nak tengok burung, mak bawa Abang ke taman burung. Abang nak main permainan robot, mak bawa ke kompleks beli-belah yang ada permainan seperti itu. Ke mana saja Abang nak pergi dan apa sahaja yang Abang inginkan, semuanya mak tunaikan! Setiap hari juga mak tanya Abang nak makan apa. Macam-macam Abang teringin nak makan. Murtabak, nasi paprik, milo ais, cendol, air tebu, air bandung , rojak dan macam-macam lagi, semuanya mak tunaikan walaupun makanan itu Abang pinta pada pukul 3.00 pagi.

Mak tahu dan faham, masa Abang bersama mak dan abah semakin suntuk!

27 Mac 2011- Abang semakin kritikal! Abang sudah tidak mampu untuk berkata-kata, apatah lagi untuk bergerak seperti biasa. Mata Abang kuyu dan Abang hanya mampu terbaring sambil memeluk Aina, anak patung kesayangan Abang. Mak segera pinta abah bawa Abang ke hospital.

"Kali ini kita bawa abang ke IJN, tapi kita mungkin akan keluar dengan tubuh abang yang sudah tidak bernafas!" Itulah kata-kata mak pada abah sebelum bertolak ke IJN. Mak mahu abah bersedia dan redha jika apa-apa berlaku. Sampai di IJN, abang terus ditempatkan di wad khas untuk pesakit kritikal.

5 April 2011- Mak telefon sekolah asrama Kakak sulung di Seremban. Mak minta pelepasan daripada cikgu untuk benarkan Kakak pulang.

"Adik tenat. Saya mahu kakak-kakaknya berada di sampingnya pada saat terakhir!" Mak pinta pada cikgu dan Kakak diizinkan pulang. Kemudian, Dr. Adura, doktor yang sinonim merawat abang juga datang melawat. Ketika itu mak ceritakan yang mak terkilan sangat tidak dapat tunaikan permintaan Abang yang mahukan kek berbentuk lori sampah.

7 April 2011- Pagi ini Dr. Adura datang melawat Abang lagi. Kemudian Dr. Adura beritahu ada surprise untuk Abang tengah hari ini. Rupa-rupanya, tengah hari itu tetamu yang juga rakan-rakan alam maya Dr. Adura datang membawa kek lori sampah yang Abang mahukan sebelum ini. Ada dua kek mereka bawa. Mak tak sangka, Dr Adura rajin menulis mengenai kisah abang didalam blognya dan ramai yang menawarkan diri untuk menyediakan kek yang abang pinta. Para tetamu bersama jururawat dan doktor menyanyikan lagu selamat ulang tahun untuk Abang. Tetapi abang kurang ceria, wajah Abang tampak letih dan nafas abang turun naik.

8 April 2011- Tengah hari ini, masih ada lagi tetamu datang membawa kek berbentuk lori warna pink untuk abang. Tetapi abang sangat lemah. Abang sekadar terbaring merenung kek itu. Malam itu, semasa jururawat mengambil tekanan darah Abang, bacaanya meningkat naik. Tetapi hati mak dapat merasakan yang Abang sekadar mahu meredakan keresahan hati mak. Malam itu, hanya mak berdua dengan Abang berada di dalam bilik. Mak pandang sayu wajah abang yang semakin lesu dan pucat. Mak duduk di sebelah Abang, mak peluk dan usap rambut Abang. Mak menangis teresak-esak bagai anak kecil.

Dalam tangis itu, mak katakan pada Abang, "Mak tahu Abang nak senangkan hati mak. Abang tak perlu buat macam tu. Mak tahu Abang nak pergi. Jangan tahan-tahan Abang. Pergilah menghadap Ilahi. Mak sudah sedia. Mak redha segalanya. Mak puas dapat sempurnakan apa sahaja hajat yang Abang pinta. Mak juga bangga kerana Allah hadirkan Abang dalam hidup mak walaupun seketika."

Abang hanya diam, memandang mak dengan pandangan lesu. Dan ketika itu mak menangis sepuas-puasnya. Mak juga berjanji bahwa mak tidak akan menangis lagi selepas itu! Ya, mak tidak akan menangis lagi biarpun abang sudah tiada lagi di dunia.

9 April 2011- Pagi itu mak pesan pada abah agar bawa semua anak-anak datang ke hospital. Masa Abang dah dekat sangat. Mak lihat Abang sudah kritikal. Wajah Abang sudah tampak biru, lebam! Dada Abang berombak, tercungap-cungap menarik nafas.

Abang sudah tidak mahu makan dan minum lagi sejak malam tadi. Pukul 8.00 pagi, abah dan kakak-kakak sampai. Mak suruh Kak Long bacakan Yaasin di sebelah Abang. Mak suruh abah baca juga, tapi bacaan abah tersekat-sekat kerana cuba menahan tangisnya.

Pukul 3.00 petang, Abang semakin lesu. Lantas mak ajak Abang keluar berjalan-jalan.

"Abang, abang nak tengok matahari tak? Jom kita turun kantin minum sambil tengok matahari!"

Abang hanya mengangguk lemah. Mak dukung Abang dan kita satu keluarga turun ke kantin. Abang mahu minum air coklat. Tapi Abang hanya minum seteguk. Kemudian, Abang lentukkan kepala pada bahu mak.

"Abang, tu tengok kat luar tu? nampak tak sinar matahari tu? Cantikkan?" Mak tunjuk pada abang sinar matahari yang kelihatan di celah-celah rintik hujan yang turun waktu itu. Abang angkat kepala melihat ke arah matahari itu. kemudian, abang menguap.

"Abang ngantuk!" Itu kata Abang dan kemudian abang terlentuk semula pada bahu mak. Tiba-tiba jantung mak berdegup kencang. "Bang, jom naik. Abang nak 'tidur'! Mak terus ajak abah dan kakak-kakak naik semula ke wad walaupun mereka belum sempat jamah makanan di atas meja.

Sampai sahaja di wad, mak terus baringkan Abang di atas katil.

Dan Abang terus merintih dalam nada yang lemah, "Makkk..sakit perut..!"

Suara Abang amat perlahan dan amat sayu bunyinya. Lantas mak letak tapak tangan mak atas dahi Abang.

"Abang, hari ini, waktu ini, mak redhakan Abang pergi. Mak halalkan segala makan minum Abang. Mak halalkan air susu mak untuk Abang. Pergilah Abang. Mak izinkan Abang pergi!" Mak ucapkan kata-kata itu sambil merenung jauh ke dalam mata Abang yang semakin kuyu. Saat Abang sedang nazak itu, mak panggil kakak-kakak agar mengucup Abang selagi Abang masih bernafas. Mereka kucup pipi Abang bertalu-talu dan mula meraung dan menangis.

"Kakak! kalau kamu semua nak menangis, keluar dari bilik ini. Mak tak mahu Abang dengar kamu menangis! Jangan seksa Abang dengan tangisan kamu semua!" Mak marah mereka. Mak tidak mahu Abang lihat kami menangisi pemergian Abang. Mak tahu, Abang akan jadi lebih sedih dan berat hati untuk pergi bila melihat kami menangis di saat akhir sakaratulmaut menjemput Abang. Mak tidak mahu tambahkan lagi kesedihan Abang untuk meninggalkan kami. Abah pula hanya berdiri di penjuru bilik, meraup wajah menahan suara tangisannya. Jururawat yang ada dalam bilik juga menangis, mak suruh jururawat keluar dan tutup tirai bilik itu. Mak tak mahu orang luar lihat. Mak tak mahu ada orang menangis di saat Abang akan pergi. Setitis dua mengalir juga air mata mak. Tapi mak masih mampu tersenyum.

"Pergilah Abang. Mak izinkan. Mak izinkan.. pergilah.."

Dan perlahan-lahan mata abang yang layu tertutup rapat, genggaman tangan Abang pada jari mak semakin lemah dan akhirnya terlepas...

Pukul 3.50 petang, akhirnya Abang meninggalkan dunia fana ini. Innalillahiwainnailahirajiun.

Mak kucup dahi Abang. Mak bisikkan di telinga Abang, "Tenanglah Abang di sana . Suatu hari nanti, mak juga pasti akan turuti jejak Abang. Abang... tunggu mak di sana ya! Di syurga!"

Abang, sekarang mak sudah dapat jawapanya. Mengapa mak tidak menangis? Pertama, Abang telah di takdirkan menjadi ahli syurga yang akan membantu mak di sana nanti. Kedua, apa saja keinginan Abang semasa hayat abang telah mak tunaikan. Tiada lagi rasa terkilan di hati mak. Ketiga, segala hutang sebagai seorang ibu telah mak langsaikan semasa hayat Abang. Mak telah sunatkan dan buat akikah untuk Abang. Keempat, mak telah menjalankan tanggungjawab sepenuhnya, sentiasa berada di sisi Abang dan menggembirakan Abang setiap saat dan waktu. Kelima, mak rasa istimewa dipilih Allah untuk mendapat anak seperti Abang. Mak jadi 'kaya' dengan kehadiran Abang. Kaya kesabaran, kaya tawadhuk, kaya keredhaan , kaya keimanan, kaya kawan, kaya ilmu, dan kaya pengetahuan. Mak telah beri segalan-galanya melebihi seratus peratus untuk Abang. Mak telah beri yang terbaik dan mak telah berusaha hingga ke garisan penamat. Sebab itu mak tidak perlu menangis lagi.

Abang.. biarpun kini hidup mak dan abah terasa sunyi dan kosong tanpa Abang tapi... mak akan sentiasa tersenyum mengenangkan saat-saat terindah kehadiran Abang dalam hidup kami biarpun cuma sebentar. Abang dalam kisah ini adalah adik Iqbal Fahreen Hamdan, anak bongsu daripada lima beradik. Abang masuk hospital seawal usia dua minggu akibat menghidapi lima jenis kompilasi jantung termasuklah kekurangan injap, jantung berlubang dan saluran sempit. Abang telah menjalani pelbagai siri pembedahan seawal usia dua bulan dan ada antara pembedahannya yang gagal, malah abang pernah disahkan 'mati' apabila jantungnya berhenti berdenyut. Walaupun pada awalnya doktor mengjangkakan hayat abang tidak lama selepas lahir ke dunia, namun ternyata anak kecil ini mampu bertahan sehingga usia empat tahun untuk meninggalkan kenangan terindah dalam hidup Jamilah (ibu) dan Hamdan (bapa).





Al-Fatihah buat Allahyarham adik Iqbal Fahreen.

Wednesday, 3 August 2011

..........SeTiA MeNaNtI AwAk SaYaNgKu...........



Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Ku mohon kau kembali

Wednesday, 29 June 2011


                saya taat pada yang satu
                         OnLy U <3<3

Thursday, 23 June 2011

UnTuk AwAk~~~~~



Kasih.. maafkan diriku
Banyak dosaku padamu
Tidak terhitung jari jemari daku
Tak dapat dibilang bagai bintang beribu
Sukarnya diriku menebus kekhilafan yang lalu

Kasih.. engkau tak bersalah
Hanya hatiku yang buta
Tulus dan ikhlas kau korban jiwa raga
Dan tanpa belas ku buat kau kecewa
Ku tahu dirimu sukar melupakan segalanya

Tiga malam tanpa bintang
Dan diriku dihimpit penyesalan
Arah tuju kian fana
Kerna hilangnya nyawa dia
Bagaikan siang diselubung gerhana

Kembalikan senda tawa
Pulangkanlah manis disenyum manja
Ku pahatkan keinsafan
Dan patrikan kesetiaan
Sehingga tarikh menafikan nyawa

Kasih.. maafkan diriku
Banyak dosaku padamu
Tidak terhitung jari jemari daku
Tak dapat dibilang bagai bintang beribu
Sukarnya diriku menebus kekhilafan yang lalu

Kasih.. engkau tak bersalah
Hanya hatiku yang buta
Tulus dan ikhlas kau korban jiwa raga
Dan tanpa belas ku buat kau kecewa
Ku tahu dirimu sukar melupakan segalanya

LAGU KHAS DITUJUKAN UNTUK BELIAU..HOPE DIE BACA BLOG AKUK NEH
HOPE SEMUA YANG KITA CIPTA AKAN MENJADI KENANGAN ABADI SAYA DAN AWAK
MAAF TIDAK DAPAT MENERUSKAN HUBUNGAN 
SEBAB U PUN BENCI I KAN
N U PUN DAH PILIH DIA SEBAGAI TEMAN HIDUP U
SO DEKATKAN LAH DIRI DGN ALLAH SWT BERDOA AGAR 
JODOH KALIAN HINGGA SYURGA
SAYANG AWAK SANGAT,,SAYANG AWAK PAI MATI
 ANDAI SAYA PERGI DULU, 
SAYA HOPE AWAK IKLASKAN TANGANMU MENGUSUNG JASADKU
DAN BISIKANLAH PADA SAYA YANG AWAK DAN INSAN YG AWAK SAYANG
TELAH MEMAAFKAN SEGALA DOSA DAN SILAP YG TELAH SAYA BUAT PADA KALIAN 
 N SY NAK AWAN N INSAN YANG AWAK SAYANG DATANG
ZIARAH PUSARA SAYA SEDEKAHKAN AL-FATIHAH,,
AGAR KALIMAH TERAKHIR U N BAKAL WIFE U 
MENJADI PELITA DIKUBUR GELAP SY DAN 
MENJADI BANTAL TIKA LENA PANJANG SAYA.
TU JE SY MINTAK DARI AWAK YG PERNAH SY SYG,,
AWAK MAAFKAN SAYA ATAS SEGALANYA,,,,
SAMAPI SKRG SY STILL SYG AWK DUNIA AKHIRAT...
<3<3<3

NUKILAN KATTY

Friday, 17 June 2011



lama xupdte blog,,,tyme sy updte blog neh smbutan hari bapa,,so nk ucapkn SELAMAT HARI BAPA buat ayh ku tercinta UMMAR BIN IDROS dan EN BAHARUDIN (ayah sapa??) moga panjang umur dan dimurahkan rezeki kalian,,,Amin


Sambung balik citer,,,hahha akuk ngah windukn seseorg yg akuk amat syg sgt2,,xperlu taw nama kowt,,,pada tarikh 6jun2011-13jun2011 akuk p perlis sbb ader sukan so akuk neh msok mrentas desa,,ahahhaa terer gak akuk lari aw,,,hahaha agak lama gak kt perlis tyme kt perlis uh adesss xsyok lngsung lah,,,yela 1st jauh nan fmly,2nd jauh nan my chentakaseh,,pastu lak mknan kt stu xsdap smua mnis2,,msa kt sner  tiap2 hari akuk ngtkn die,,menanti die coll tp xcoll gak dlm msa smggu ue bpe hari je die coll tp jap je,,ntah la aty akuk tyme ue dh xsdp xtaw npe,,??akuk rse die mkin lain,,prgai die lain sgt,,xmcm akuk knl dlu seorg ganas,happy go lucky n etc...... lpas acara sukan dah setel kt perlis neh pada 12jun2011 perjalanan balik ke Jb,,dlm prjlanan blik neh kt hentian mner tah akuk anta meset kt mychentakaseh myatakan yg akuk amat mrindui beliau,, selang berapa minit die reply meset akuk,,maw xhappy tgk hp nama die kuar wow happy lah kn akuk pun bce meset ue,,akuk bce meset ue tetbe air mata akuk neh meleleh secara tetbe tyme ue akuk dlm bus,,so cover lah jgk,,laju gak melelh airmata ue,,meset ue myatakan (I NAK U LUPA KAN I,,I XNK U GANGU LIFE I LG PLZZZZ,KITER XLEH BERSAME,,LUPEKAN I PLZZZZ) huh mner xmeleleh airmata neh sedihh glerr beb dh syg yg teramat sgt lah,,akuk xdpt kwen nan die pn xpe,,tp akuk xnk kehilangan die tu jer akuk mampo ckp n jgn tya knape k sbb xder jwpan tuk soalan neh,,dtg dri hati,,akuk pun reply meset (NAPA CKP MCM UE??) die pun coll akuk then ckp pkara sama,,(TINGGALKAN I,,LUPA KN I PLZZ)pastu die letak coll die,,akuk xmmpo nk berkata2 yela dah sebak gler hati neh dh xleh nk berkata2 beb,,so akuk pn dh mcm org gler,,nekad nk mati pun ader,,tp akuk msh waras,,so lama gak akuk murung igtkn die,,bler wndu akuk tgk pic die,,tu jela yg mmpo wat akuk ilang rndu,,lpas kejadian ue 2hari akuk xnaik opis taw,,sbb akuk xleh fokus pd keje,,mmg niat nk p keje lgsung xder so ddk uma,,ddk uma pn xdpt apa so keje akuk tdo tgk pic die tu jela,,,,pada 15jun2011 nk p kua mkn tghari dgn opis mate konon nk p test hgwy baru lahh,,xsempat nk test XcDenT plak,,,oowhhhh zhhiittt kete hancor gak lah belah kiri hmmm bincang2 then org tu ckp xpyh report die mtk tlg so setel tepi now kete at bgkel xtaw bler siapp,,hmm sedih gak lahh,,seb bek tenuk ijau ue ader <3<3....malang xberbau,,akuk pn sjak die dh xder lam life akuk akuk dh jarang pki hp,,hp slalu tgl uma,,xder sapa nk meset beb,,,nth mlm tu akuk tetbe nk tgk hp jap g name mychentakaseh kua akuk tkejot berok lah tetbe meset akuk,,yela dh die kata jgn gngu life die so sapa meset sapa neh??dlm meset myatakn (U TOPUPKN I LEH URGENT SGT N___________) yg len xleh taw rasia,,akuk pn p topupkn yg lg 1 akuk xtunaikn lah sbb akuk kusut pasal kete,,pastu die bole mara akuk ue ckp akuk pnipu mcm2 alsan bagi,,,nth mcmner kesabaran akuk neh leh ilang akuk tgking die blik tak percaya meh r cnie dtg,,die trus syp,,,,,,pd tarikh 17jun2011 jam 10mlm die coll akuk byk kali akuk xangkt almklumlah hp silent,,pastu akuk mcm tkot nk angkt coll die hahha tkot kna maki,,tp kcian plak byk kali coll ue knpe erk??akuk pn kuat kn smgat neh coll die,,pdhal mata dh pnuh air neh,,,akuk coll trus die ckp
die :(YUNK NPE I COLL XANGKT
akuk : (AIKK NPE TETBE COLL,ASL BRU NK IGT SY?BUKAN AWK DH BNCI SY??
die : (BAPAK KAU AHHH,,,,,,AI DH XLEH NK COLL??XLEH AKUK LTK)
die pun ltk lah pgilan tfun akuk ue,,,,,,,,,,hahhaaha akuk pn tnpa pts ase coll lagi die angkt
die :(ASL COLL AKUK,,KAU KN DH XSYG AKUK??
akuk : (ALA SY IGT AWK COLL SY NK MAKI SY TU YG SY TKOT NK ANGKT COOL AWK
die :( NK MAKI SBB APA U XDER WAT SLH KN??RINDU TU YG COLL...
pastu dok ahh beborak ade lah setngah jam,,hmmm mlm ue akuk tdo dlm keadaan happy sgt2 lah beb,,mmg xtaw nk ckp apa (SYUKUR ALHAMDULILLAH) Allah makbulkn doa akuk,,,
akuk cme kowg taw akuk mmg SAYANG gler2 kat die mmg xnk kehilangan die,,nk taw sbb ape??sbb die pnah wat akuk happy suatu ketika dlu,,xperlu taw lah sbb pe,,bnda neh terlalu peribadi,,hya akuk n die jewp taw,,,n akuk pnah ckp kt mychentakaseh ue event one day i xder jodo nan u i akn tetap xkn lpas kn u,,i xnk khilngan u,,n if jodo i nan org lain pun i dh kwen,,i akn tetap dgn u,,i mmg xkn lpaskn u,,lntak ahh husband i nk ckp pe pun yg pntg i akn jujo nan husbnd i yg i xkn lpaskn u,,u all pgang kata2 i ok,,,,,,SY SAYANG MB,,,,,,,,, akuk syg kau sgt2 xnk khilangan kau,,aku igt pesan2 ABG LONG kau,,jgn pernah ptus ase n jgn tnjk kn yg katy nih kalah,,dri kata2 ABG LONG die yg bg smgat kat akuk lah akuk bangkit blik,,n akuk tahu aku bole uat n akuk xkn ptus ase,,ehh mmg xlah tgglkn kau,,wlupn terlalu byk dugaan n ujian perhhh perit2 beb ujian yg timpa kt aku,,tp ehh xlh tgglkn die,,bpe kali dah clash smbg clash smbg,,byk kali sehh,,t msing2 cri hhahhaa,,,cume akuk ader anti nan kwn die lahh sbb die belot nan akuk,,akuk tlg kwn die tyme ssh last2 die tikam blkg akuk,,xpe Allah ader tuk membalas stiap perbuatan kau tu whai.....................YA ALLAH SATU KNLAH KAMI HAMBAMU INI,AMIN,,,,,akuk nk smua org taw akuk syg sgt2 kt die,,tlg lah jgn pisah kn akuk nan die,,,xsgup..nk ucapkn terima ksih kt family die yg slalu bg smgat kt akuk,,terutamanyur ABG LONG die,,thnks sgt2,, ALHAMDULILLAH akuk dh ok nan die skrg,,tp gtu2 jela,,tu dah wat happy gler2 hihihihihi TERIMA KASIH YA ALLAH,,

Monday, 16 May 2011

LUahAn Akuk Pyer Hati



hye kwn2 kali neh idea akuk nk tlis blog mmg mencurAh2 ehmm bcelah smbgan kisah akuk td,,,, :(
Ingatan akuk pada seseorang yg pernah membahgiakn akuk amat susah utk kita lepaskan..merasakan perpisahan itu baru semalam saja berlaku..dan selalu saja wajahnya terdampar di mana2,,tapi akuk lum berpisah Cuma akuk melayankan perangai die,,dia akuk sayang dan die akan ku tunggu sampai mati,,

Andai dapat ku ubah masa berlalu..takkan sanggup akuk berpaling darimu..kamu biarkan ku lemas tanpa jawapan,,biarkan akuk perit dan sengsara ..tanpa kamu,,siapalah akuk..tnpa kamu gelap kelamlah jiwaku..sungguh kalau mampu aku undur detik itu..tiada detik tiada saat ku tidak merinduimu kamu wahai MBD,,wajahku senyum sedangkan hati ini puas menangis ketiadaan cinta kita lah beb,,bapakk ahh jiwang na mpos siall akuk nehh

Dan walau akuk cuba sibukkan diri dengan pelbagai kerja..memberi tumpuan akuk sepenuhnya pada kerjaya akuk,,agar hati akuk akan tenang seiring untuk melupakan seseorang,namun mesti ada detik waktu mengenang sejarah berlalu..dan di saat itu ,,rasa rindu yang membuak buak lah weyy datang selang seli dengan sesalan yg berlabuh terhadap diri akuk nehh,,,

Kadang juga,akuk menambah hobi supaya memberi tumpuan pada diri sendiri..dulu masa banyak terluang dengannya,,kini hobi baru seperti menulis blog,amik gambar tu lah hobi,bermain sukan,,berlatih sukan lari,,tapi itu masih juga tidak dapat melupakan si dia dengan begitu sahaja..masih juga tewas akan diri yang sememangnya merinduinya sgt2 hmm..

Ada juga akuk cuba menerima orang baru di dalam hidup akuk,,agar dapat mengisi hati akuk yg dalam kecewa..menerima agar tenang hati yang kesunyian..namun itulah kesalahan akuk,,kerana hati akuk tidak sepenuhnya untuk berubah,,akuk syg die weyyy ,,akuk setia taw,,dan bila hati akuk masih lagi terikat dan tidak iklas untuk menerima orang baru…tapi kan tak pernah akuk kesian ke? mempergunakan orang lain untuk kepentigan akuk..dan usaha akuk tidak brjaya untuk menghilangkan dua tatap wajah di jiwa akuk neh,,MBD n SABU,

Kau yang bisa membuatku hatiku menangis,,kau yg ku kasihi hingga titisan air mata ini..terima kasih pernah membuatku bahagia,sungguh akuk tidak merelakan kau pergi dan akuk tidak rela melangkau pergi weyyy dlm hdup kau,,namun akuk akur dengan ketentuanNya..cinta masih mekar antara kita dan akuk harapkan cinta itu akan pudar agar akuk tenang dan kamu bahgia dengan si dia,dia dan dia,,wey tp kau jangan tinggalkan akuk,,mang akuk mati pyerr,, syg weyy

ada juga org ckap nan akuk p melancong atau p bercuti agar akuk dapat tenangkan fikiran ..akuk dah cuba sedangkan tempat yang akuk pergi tu semakin kuat lah ingatan akuk kat kau,mungkin kter pernah berbincang nk p cuti sama2 dulukan?kerana kadang bila kita kat tempat asing ,pasti akuk akan terbayangkan alangkah baiknya kau nan aku berada disini bersama,,mungkinkah???InyaAllah suatu hari nanti,,,,,

bagaimana akuk nak lupakan die??sedangkan pelbagai cara kowt dah buat ..dan sanggupkah akuk bergini sepanjang hayat akuk??emm xpe akuk akan follow perangai kau wahai MBD?syg beb kau?hmmm ntah lahh tgu lahh cter seterusnya,,,tgu ada mud nk bercerita,,,khas ditujukan untuk mohd faizal ishak dan MBD….

Tuesday, 10 May 2011

kepeRitan Yg MeLaNdA DiRi INi

Hi semua lama kan akuk tak tulis blog hahahaa emm ntah la skrg neh aty akuk sgt touching kat bawah nih luahan hati akuk,,if rajin bce lah,,hmmm antara akuk die dan die MBD n MFI

LUAHAN HATI SANG PUTERI (KATIJAH UMMAR)


Kadang akuk sering menyembunyikan satu rasa yang sakit pada seseorang sehinggakan menitis airmatanya namun kita tidak melihat.. kerana menagis akuk dalam senyap.. menangis di dalam hatiku..deritanaya sukar tuk semua pahami kerana akuk pandai memainkan watak lakonan menyembunyikan kesedihan di sebalik senyuman yang terukir..

Dan kadang bila semua mampu melihat air matanya yang mengalir.. sungguh di kala itu amat perit derita yang ditanggungnya..dan seolah telah hilang satu kekuatan diri kerana selalu menahan dari mengalirnya air mata itu,, dan jika kita terus biarkan di dalam kesedihan,mungkin akuk melakukan perkara di luar kawal.. bimbinglah akuk wahai MFI MBD.. tenangkan lah hatiku

Disaat menitisnya air matanku itu, jika kau berpesan padanya dan berjanji takkan melukai lagi perasaanku..akuk akan menerima kata-katamu itu sebagai pemangkin semangatku yg membara..lantas akuk akan mengenggam erat tanganmu..di dalam hatinya dia berazam tidak akan melepaskan hingga akhir hayatnya..

Dan kadang akuk jarang menyatakan kata rindu, jangan lah kau berangkapan tiada langsung perasaan rindu itu pada kamu.. sengaja akuk memberi ruang utk kau menyatakan terlebih dahulu kerana hatiku amat berbunga jika sesorang yg akuk cintai  memberitahu sedang rindukan ku,,Apabila gurl kata akuk rindu sama kau akuk benar2 maksudknanya ,,apabila berjauhan,bayangmu akan sntiase bermain di mata..kadang akuk tidak dapat melakukan kerja kerana amat merindui kau…

Apabila akuk berkata lelaki lain itu lebih baik dari kau,jangan percaya kata akuk kerana akuk hanya mahu menguji kau,akuk mahu melihat sejauh mana kau snaggup menjadi yang terbaik di matanya,,selagi akuk dengan kau,percayalah,walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi dihatiku,kau tetap yang terbaik,,wlaupun prgai kau mcm cinabeng hahaha kerana kaulah duniaku selamanya

Kadang akuk menjadi degil,akuk bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi akuk mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampo bersabar dengan kerenahku…percayalah,hati perempuan itu sangat lembut, andai kena caranya,jangan terkejut kalau akhirnya akuk mnukar pkiran nya dalam masa sesaat..kata orang keras2 hati perempuan mampo cair dengan janji manis sang yang akuk sayang…

Dan kadang apabila akuk berkata , “tolong tinggalkan saya!”, tidak bermaksud menyuruh kau pergi selamanyur bodoh!,,akuk hanya mahu mnenangkan pikiranku sebentar sahaja..apabila akuk kembali tenang,percayalah akuk akan mencari kau semula..itu tandanya akuk benar2 menyintai kau..perempuan sukar untuk mengawal perasaan..akuk terlalu emo,,tapi akuklah yg paling menyayangi kau dan sangat sensetif dengan perubahan pada diri kau wahai laki ku,,,MBD n MFI

Itulah sedikit kisah hati akuk pada seseorg yg bernama MBD,,seseorang di sini bermaksud lelaki yang akuk sayang dan akuk cintai sangat2…jika anda bukan lelaki tersebut,sejauh mana langkahmu pasti tidak berhasil tuk ngorat akuk hahhaha,,kerana sekali perempuan itu jatuh cinta or jatuh hati,amat susah untuk si dia melepaskan di dalam jiwanya,,akan mengambil masa yg lama untuk pulih,,,tp tak kan lah akuk nk lupakan dia,,akuk sangat sayang dia,,walaupun dia banyak perempuan,,banyak awek,,akuk still follow perangai die,,akuk xnk nanti perempuan2 die merana mcm akuk merana,,akuk nk mereka bhgia with my lovely hurt..tapi bahagiakah mereka??

Hmm nielah kenyataan yang betul,, akuk akan menangis bila sudah x mampo Manahan rasa sedih di hati akuk nehh,,tp die tahu akuk nagis??die tahu akuk wndukan die??die tahu akuk wsau kn die?? Die tahu akuk syg die sgt2??msty die xtahu kn,,die tahu bhgiakan perempuan lain,,tp die ta pnh wat akuk bhgia sgup mara akuk disbbkan perempuan lain,,xpe akuk bole bersabar,,akuk still tgu kau,,,event one day ko cacat ke pe ke akuk still nk dgn kau still tgu kau,,still akn jaga kau,,wlupun akuk xder rupa,dress akuk xmarket akuk tau ko malu nk kwn dgn akuk kn,,tp akuk nk ko tahu akuk syg sgt2 kat kau,,akuk xmintak banyak sehari sekali kau coll or meset akuk sekali dah ckup lah wat akuk happy glerr..tp kau tak pernah paham perasaan akuk..


akuk hope die bce blog akuk nehh,,emm akuk hya mampo nagis dan hya mampo bersabar,,,aku bersabar mnunggu kamu syg,,,,nukilan dari KATIJAH UMMAR (KAYYTIE)





















Wednesday, 13 April 2011

benci tapii rinduu

hye semua,,Ya Allah bosan nyur kt opis neh ta taw nk wakpe facebook da kna blok hmm boring2,,,hmmm saat mcmneh akuk mishhh sgt mohd faizal ishak,,,ta taw lah knpe ehmm myb brpnca dri tetttttttttttttttt terpkasa di rasiakn,,makin hari makin membeso,,keajaiban Allah SWT kn,,pelik akuk,,hmm yg pntg akuk wndu sgt sabu ta taw nk ckp mcmner lagi,,if diberi pluang bertemu ngn diee nk sgt2 jmpe die,,nk plok die utk kali terakhir sblm akuk prgi mnggalkn dunia,,hmm ntah lah org smua mara akuk igt2 die,,coz die hina fmly akuk,,die hina kturunan akuk,,die kutuk2 akuk,,tp akuk nk die taw org yg die hina neh KELING neh amat memrlukn die pai bln 10 tp die xphm die slalu mara akuk fuck kn akuk,,tp ntah lah,,,Ya Allah kpdamu akuk berserah jika diberi kesempatan dan peluang akuk mohon padamu Ya Allah pertemukan lah akuk dgn mohd faizal bin ishak wlupn sekejap,,akuk amat memrlukn pertolongan die dlm situasi/keadaan akuk mcmneh Ya Allah,,akuk merayu padmu Ya Allah yg berilah balasan yg setimpal terhadap die dan kwn2 beliau yg telah meghina akuk dri dlu pai skrg,,dan kau berilah kesihatan pd MFI Ya Allah,,wlupn die slalu meghina mgutuk akuk tp akuk still rindu n stil nak amik tahu keadaan kesihatan nyur Ya Allah,Ya Allah kpdamu akuk merayu dan kepadamu ku bersujud ampunkanlah dosa akuk dan mohd faizal ishak Ya Allah,,Ya Allah jgnlah kau beri die dugaan,kesakitan kpdanyur tp sebaliknyur kau berilah pd ku,,akuk sgup mnggung ksakitan yg beliau hadapi suatu ari nanti,kau berialah kesenangan terhadap beliau Ya Allah,if jodoh die dgn mazleha majali kau bhgiakn lah mereka hga ke syurga mu Ya Allah,,akuk sgup mati demi mohd faizal ishak,,Amin,,emm saat neh akuk mgharap sgt2 akuk dipertemukn dgn mohd faizal bin ishak,,akuk menanti dan terus menanti hingga ke akhir hayat,,akuk hope aty die sjuk mnerima ku kmbali sbg seorg kwn,,akuk amat memrlukn beliau saat neh pai bln10 hmm,,,hya kak  suriati mohamed yg memhami keadaan akuk now neh,, akuk syg sgt2 kt k.sue,,,hope pintu MFI terbuka utk memaafkn ku dan menerima ku sbgai seorg kwn Amin

Sunday, 10 April 2011

GaDo CeRaI BaIk khas UtK AmiRuL ImRan

Gado cerai baik hmm tu lah keje akuk n die pnat lahh layan mcmneh hhahaah xpe akuk tetap syg kau,,emm ritu da cerai lah neh smlm die col akukdah baik lah,,adesss cpt tul aty akuk neh cair,,,yg pntg wndu die sgt2 pape pn  syg die kowt hahah yela akuk xwat hal lg,,tp napa ek ko xtgglkn akuk??ssh ke??akuk neh bkn ader rupe pun,,lgsg xprefect,,owg slalu malu nk kua nan akuk,,slalu ckp akuk keling,,ko xmlau ke??tp akuk tgk ko ajin bwk akuk jln2 hmm sedgkn muka kau ensem market,,akuk sedar keling2 akuk xlayak kwn org mcm ko,,tp npa ek kter ssh nk pisah lama2,,n ko xpnh malu kua nan akuk,,akuk syg gler lah ko derr AMIRUL IMRAN,,,hik3 pape pun jika 1hari nanty ko trdgr brta kematian ku akuk nk sgt ko tau yg akuk syg gler kat ko n akuk nk ko dtg ziarah kubo akuk sedekah kn Al-Fatihah,,akuk syg kau sgt2...

Wednesday, 6 April 2011

emmm bencii kt AmiRuL iMran




emm akuk clash lagihh nan die xtahu lah nk ckp ape,,akuk ase da tawar hati lah hmmm hope die bhgia bsama insan yg tersayang dierr,,emm akuk da mls lah nk brhubung nan ko lg bg akuk ko neh taw nk tduh org jerkk shhitt lah,,bnda akuk xuat ko kata akuk wat hmm terpulang lah,,yg pntg akuk nk ko tahu AKUK MENYESAL PERNAH KENAL NAN KO... mls nak ckp,,akuk da xleh trme ko lg,, cme ayat terakhir akuk mampo ckp akuk syg ko sgt2,,tp akuk xleyh trime ko tu,,,hope kter xkn bhubung lagi,,harap die leh pergi jauh dalam hidup akuk hmmm,, SINGLE IS BETTER,, tp akuk tkot bler da lama die msty die cri akuk tu yg akuk mls,,hati akuk pat cair,,xpe kali neh akuk kna kuat!! yeyeyeyey katy u can do it!!